Conèixer les diferents opcions de venda en línia, saber implementar un pla de comercialització i venda, disposar de les eines i recursos necessaris per a gestionar eficaçment el servei de comercialització i venda en línia del meu negoci, i conèixer les diferents opcions per publicitar online el meu negoci.
PÍNDOLA: ECOMMERCE. COMERCIALITZACIÓ I VENDA EN ENTORNS DIGITALS
Dates: 1, 8 1 15 de febrer de 2018.
Horari: de 17:00 a 21:00 hores
Objectius:
- Conèixer les diferents opcions de venda en línia.
- Saber implementar un pla de comercialització i venda.
- Disposar de les eines i recursos necessaris per a gestionar eficaçment el servei de comercialització i venda en línia del meu negoci.
- Conèixer diferents opcions per publicitar online el meu negoci.
Programa:
- MÒDUL 1 (dia 1 de febrer):
-
- Plataformes de venda on-line (Marketplaces) versus web de venda pròpia:
-
-
-
- Característiques de la botiga on-line pròpia.
- Característiques i diferències de les plataformes digitals: Amazon, E-Bay, Rakuten, Google Shopping…
- Avantatges i desavantatges de les plataformes on-line respecte a la web pròpia.
-
-
-
- Com implementar un e-commerce de forma senzilla, ràpida i efectiva:
-
-
-
- Pla estratègic
- Estudi de posicionament respecte a la competència (Conèixer que volem oferir i potenciar a la web, que ens diferenciï de la competència)
- Mapa de continguts (com estructurar la nostra web). Com fer una fitxa de producte, d’empresa.
- Com triar la línia d’imatge que millor identifiqui i defineixi el nostre negoci.
- Triar l’enfocament de les vendes (per dirigir a l’usuari dins de la web, de forma fàcil perquè pugui arribar al producte que l’interessa, i a d’altres que ens interessin a nosaltres)
- Aspectes a tenir en compte per complir amb les normatives vigents, com la LOPD (llei de protecció de dades) i LSSI (llei de Serveis de la Societat de la Informació i del Comerç Electrònic)
-
-
- MÒDUL 2 (dia 8 de febrer):
-
- El dia a dia d’un e-ecommerce:
-
-
-
- Gestió de comandes.
- Gestió de stock.
- Logística. Enviaments dels productes.
- Transaccions on-line. Formes de pagament. Tria, implementació i manteniment.
- Estadístiques Google Analitycs: Interpretació de les dades de la nostra web per millorar les vendes i experiència de compra dels nostres usuaris.
-
-
- MÒDUL 3 (dia 15 de febrer):
-
- Màrqueting on-line. Captació on-line de nous clients i fidelització dels actuals:
-
-
-
- Posicionament a Google (per estar visible al cercador)
- E-mail màrqueting com a eina efectiva per augmentar les vendes de la web.
- Clubs de compra col·lectiva per liquidació de productes o promocions (Let’s Bonus, Privalia, Grupalia…)
- Accions a xarxes socials (Facebook, Twitter…)
- Accions de fidelització dels clients actuals.
- Protocols a seguir per la gestió de les queixes dels usuaris.
- Fer publicitat a través de Google Adwords, i aconseguir que els nostres productes siguin més visibles a la xarxa i potenciar les nostres vendes.
-
-
Destinataris:
- Persones emprenedores que tinguin una idea de negoci i hagin rebut assessorament per part d’una entitat de la xarxa de creació d’empreses Catalunya Emprèn.
- Persones emprenedores que es trobin immerses en el projecte de creació de la seva empresa.
- Autònoms, micropimes i petits empresaris.
Píndola Gratuïta
Places limitades. Es donarà preferència a aquelles persones que es trobin en tràmits de creació de la seva empresa o que ja la tinguin creada.