Debat empresarial sobre la Covid 19 a Tarragona

Debat empresarial sobre la Covid 19 a Tarragona

Que la crisi de la Covid-19 està sent demolidora per moltes empreses és una realitat. Ara bé, que aquesta situació tan incerta pot esdevenir una finestra d’oportunitat, segurament també. Potenciar la digitalització, ser més capaços d’adaptar-se al canvi, apostar per les persones i pel medi ambient són algunes de les idees que exposen els participants al debat sobre l’impacte de la crisi de la Covid-19, organitzat per la Càtedra d’Emprenedoria de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona.

“Aquesta crisi serà sobretot un accelerador. La crisi ha accelerat canvis que ja veníem fent: reindustrialització, consum de proximitat, teletreball, digitalització, revolució verda”, assegura Marc Arza, consultor d’empreses. Cadascú en el seu terreny, la resta de participants coincideixen també en aquest punt de vista. “La crisi és tan bestial que no hi pots fer res: només pots veure oportunitats”, explica Maties Gomà-Camps, CEO de Grupo Gomà-Camps. El director general d’aquesta empresa de La Riba, especialista en fabricació de productes de paper tissú amb més de 260 anys de trajectòria a les esquenes, assegura que la crisi els està “obligant a fer les coses d’altres maneres”: per exemple, en canals on no tenien presència i on començaran a treballar a partir d’ara. Els primers dies de la crisi sanitària, la demanda del mercat de consum es va disparar per sobre del 35%, amb la “bogeria” per aconseguir paper de vàter. Paral·lelament, però, la demanda del sector HORECA queia sota mínims.

Es van trobar, doncs, amb dues realitats molt diferents. Tot i això, Gomà-Camps confia que la situació anirà remuntant a poc a poc, i que la preocupació per la higiene que ha portat la crisi sanitària serà una oportunitat. “També hem vist que tenim una exposició massa elevada al canal HORECA, hem de diversificar”, assegura. En el temps de la pandèmia, han creat una línia de productes per a altres sectors professionals com perruqueries, gimnasos o salons de bellesa; han treballat articles molt específics per a indústria i han entrat en l’ecommerce: noves línies de producte “i noves expectatives”. Gomà-Camps assegura en una situació com aquesta, on els entorns són “incerts i canviants”, els empresaris han de ser ràpids, “però amb un rerefons de prudència”.

Llegir tota la notícia www.viaempresa.cat