La gestió de la innovació és alguna cosa més que planificar nous productes, serveis, tecnologies o models de negoci. També, i sobretot, consisteix en imaginar, crear, organitzar i mobilitzar d’una altra manera. Design Thinking és un mètode per generar idees innovadores que centra la seva eficàcia en entendre i donar solució a les necessitats reals dels usuaris.
Els seus processos parteixen d’un repte d’innovació. Com que el grup de participants serà heterogeni el que farem és utilitzar com a fil conductor una empresa i un repte només teòrica. Explicarem doncs els fonaments que suporten la metodologia a través d’exemples amb aquest cas concret per tal d’anar més enllà de la teoria i veure la seva aplicació.
Aquest taller t’introduirà en la metodologia de Design Thinking com a mitjà per desenvolupar una idea, des del seu plantejament inicial dissenyant amb l’usuari fins el concepte, incloent prototips per validar i testejar.
T’ensenyarem a:
• Aprendre a generar conceptes amb el client, no per al client.
• Aconseguir aprofundir en els reptes del teu dia a dia o a nivell estratègic.
• Crear productes i serveis innovadors que responguin a necessitats reals dels usuaris.
• Millorar l’experiència del client comprenent la seva realitat actual.
• Aterrar i prototipar idees per poder testar-les amb usuaris des de fases primerenques del projecte.