Víctor Guarch, director jurídic d’Arola Legal, vindrà a la Cambra el proper 5 de febrer a les 9 del matí per tal de prendre part a una nova sessió, en aquesta ocasió en format híbrid, del cicle de jornades Bon dia Tarragona, que organitza la Corporació tarragonina.
Guarch parlarà de “La nova regulació EUDR-Desforestació. El repte d’estar preparats” i en el decurs de la seva intervenció explicarà que la nova regulació EUDR (o regulació de la desforestació) estava previst que entrés en vigor el passat 30 de desembre de 2024.
Finalment, per tal de permetre que tant les administracions com els operadors es poguessin preparar per a complir amb les noves obligacions establertes en aquesta normativa, es va posposar la seva entrada en vigor fins el proper 30 de desembre de 2025.
Aquesta regulació afecta de forma directa a set categories de productes: bestiar boví, fusta, cafè, cacau, cautxú natural, soja i palma, i els seus derivats. Val a dir que a partir de la seva entrada en vigor, obligatòria, no es podrà importar o comercialitzar cap d’aquests productes, si no es demostra que provenen de parcel·les de terreny lliures de desforestació.
Amb l’objectiu d’aprofundir en aquestes noves obligacions i preparar a les empreses per tal de que puguin estar en disposició per al compliment de la normativa EUDR, mitjançant la diligència deguda requerida, la Cambra de Tarragona organitza, en col·laboració amb Arola, una jornada específica sobre aquesta matèria.