L’aprovació de la nova Llei de Contractes del Sector Públic (Llei 9/2017), que va entrar en vigor el passat 9 de març, suposa un canvi de paradigma en la forma en què les administracions públiques i afins han de planificar i executar les seves compres, així com en la forma en què han de seleccionar els seus proveïdors. Fonamentada en les directives europees 2014/23/UE i 2014/24/UE, la seva transposició ha estat complexa i dilatada en el temps.
Els objectius d’aquesta llei s’orienten cap a una major transparència, una major relació qualitat-preu a partir de la inclusió d’aspectes qualitatius, mediambientals, socials i innovadors vinculats a l’objecte del contracte, una reducció de la burocràcia i una millora de l’accés de les pimes als contractes públics.
És per aquest motiu, que des de PIMEC Tarragona hem organitzat dues accions, una jornada informativa i una formació per tal que les empreses pugueu conèixer el punt de vista de PIMEC i de l’administració local sobre la nova llei de contractes del sector públic, així com una de les eines que ha posat en marxa l’administració pública per simplificar la licitació als contractes públics.