Continguts
• Regles de comunicació i relació afectiva – efectiva
• Comunicació clara, directa i respectuosa
• La comunicació no verbal, la més significativa
• Diferència entre sentir i escoltar
• La escolta activa amb empatia
• Patrons de resposta: passiu, agressiu, assertiu
• Com tractar amb persones difícils
• Gestió i resolució de conflictes
• Autogestió emocional i interpretació dels fets
• Creences racionals vs. creences irracionals en la comunicació
• Gestionar la timidesa en la comunicació i les relacions
Objectius
La comunicació respectuosa, sincera i directa és fonamental perquè pugui regnar un ambient saludable als centres de treball, a més quan ens comuniquem de manera afectiva la qualitat del treball i l’ambient laboral es torna més efectiu. Una persona que entén els codis de comunicació propis i aliens disposa de major energia i fluïdesa per exercir les seves tasques en el treball.
• Millorar la capacitat de comunicació i de relació eficaç en l’entorn laboral
• Desenvolupar el diàleg de forma constructiva.
• Reconèixer i gestionar les emocions que dificulten la comunicació.
• Comprendre els diferents patrons mentals i de comportament i com utilitzar-los en benefici de la comunicació
• Aprendre la comunicació afectiva com a model de comunicació efectiva.