4t Dia de l’Emprenedoria del Sud de Catalunya
Unes 200 persones emprenedores, empresaris, institucions i particulars van assistir a la 4ª edició del Dia de l’Emprenedoria del Sud de Catalunya a Calafell i organitzat per URV Emprèn. Enguany l’esdeveniment ha fet un gir estratègic a fi de fer més participatiu l’esdeveniment emprenedor amb activitats properes i centrades en experiències del territori.
La creativitat i la innovació han estat les principals característiques de l’esdeveniment. Primerament, Montserrat Peñarroya va fer l’única ponència tècnica de la jornada aprontant-nos al màrqueting digital i fent entenedors els conceptes online més actuals i habituals a partir de la seva experiència en màrqueting turístic.
Màrqueting digital: transformació o adaptació a càrrec de Montserrat Peñarroya.
Networking cafè amb emprenedors i empresaris
Mentre transcorria el dia, els deu finalistes van realitzar la presentació davant els experts i el públic. Cada elevator pitch va estar limitat a 3 minuts i únicament es podien ajudar amb una imatge o un text molt simple. Gens de presentacions: ells mateixos eren el producte i havien de defensar la seva idea de negoci.
Encara que va haver-hi un jurat que va emetre valoracions i va compartir consells, la paraula final la va tenir el públic, amb una votació per determinar el guanyador. Prokey Drinks, una empresa dedicada a la fabricació de refrescs saludables, baixos en calories i sucres, es va fer amb aquest reconeixement.
Però el gir cap a un esdeveniment molt més participatiu no va estar només en les sessions de elevator pitch. Dues activitats van destacar en aquesta jornada: Vins que expliquen històries va ser la primera d’elles.
A càrrec de Carles Mera, es va enfocar en els vins produïts al territori, amb un tast en directe de vi obert als assistents i acompanyat d’explicacions per part d’un expert en el tema, que va analitzar i va exemplificar formes d’innovar.
La segona gran activitat va ser Cuinant creativitat, també una altra experiència (en aquest cas gastronòmica) amb un preu d’inscripció de 18 euros. A càrrec de Jordi Guillem, cuiner de ‘LO Mam’, i de Maria Batet, experta en creativitat emprenedora, va consistir en un menjar en la qual els comensals havien d’interpretar el significat de cada plat i després se’ls explicava el veritable significat d’aquest.